maandag 2 juni 2008

De laatste Fiets finetuning: Rick is er klaar voor

Tegen weekendse gewoontes in in ben ik dit weekend niet met clubke gaan rijden maar heb ik het schema van Tim (deels ) gevolgd

zaterdag heb ik rustig recuperatieritje gedaan ipv lange duurtraining ...bolde zaterdag al goed tegen lage hartslag (gem snelh eid in verhouding met hartslag)
zondag heb ik dan op me'n eentje een ritje gereden van kleine 80km deels over een heuvelachtig parcours , rustig ontspannen gereden puur op hartslag (laag) .
De 3x 5´ versnelling die ik moest inlassen heb gezien het parcours wat aangepast , de gas werd in de beginnen al eens half opengedraait 5´ en nadien nogmaals op een prachtig heuvelachtig stukske (oa 2 heuveltje van 1 ,1 en 1, 3 km ) werd de gaskraan voor kwartiertje stevig opengedraaid.
Nadien terug rustige op rustige hartslag/ trapfrequentie richting huiswaarts.Bij thuis komst had ik gem hartslag van ~13 5 en 27km/h gem ......wat een goed gevoel geeft , gevoel dat ik de laatste weken miste voorlal na de rit .
Eindelijk verlost van het virusje waarbij ik weken reed op 70% , progressie is er just op tijd ;)...
- Rick -

Geen opmerkingen: